Årsmöte 19.-20.11.2022 i Åbo!

Varmt välkommen till Finlands Kristdemokratiska Ungas årsmöte i Åbo 19.-20.11.2022. På årsmötet behandlas stadgeenliga ärenden och som medlem har du möjlighet att påverka organisationens linje, personval, verksamhet och ekonomi. I år kommer årsmötet också att acceptera organisationens riksdagsvalprogram.

Varje medlem i KD Unga är hjärtligt välkommen till årsmötet. Om du är personmedlem i KD Unga eller partimedlem i KD och under 34 år gammal har du rösträtt och rätt att kandidera i mötets personval. Årsmötet är en ypperlig möjlighet att bekanta sig med KD Ungas verksamhet. Kom alltså modigt med!

KD Ungas årsmöte hålls i Åbo Slottets fina utrymmen, address Slottsgatan 80, 20100 Åbo. På lördag kommer vi att ha en galamiddag på en lokal som avslöjas senare. Mer detaljerad information om mötesscheman och hotellet uppdateras närmare mötet.

Årsmötets preliminär program är följande:

LÖRDAG 19.11.

11.00 ANMÄLAN

11.30 VÄLKOMSTKAFFE

12.00 ÅRSMÖTET BÖRJAR

14.00 LUNCH

15.00-17.00 ÅRSMÖTET FORTSÄTTER

19.00-22.00 MIDDAG, KLÄDKOD: FESTLIGT

SÖNDAG 20.11.

9.00 ÅRSMÖTET FORTSÄTTER

12.00 LUNCH

13.00 ÅRSMÖTET FORTSÄTTER

16.00 MÖTET AVSLUTAS, KAFFE

Årsmötet är traditionellt papperslöst, så ta med dej en enhet som du kan slå upp dokument på. Materialet sänds till anmälda mötesdeltagare ca. en vecka innan mötet. Om du av en eller annan orsak vill ha materialet på papper ber vi dej vänligen meddela om det vid anmälan.

Även om det fortfarande finns tid för mötet bör du anmäla dig nu. Priser för årsmötet är följande:

– 20 € per dag

– 30 € för båda dagarna utan inkvartering

– 45 € för båda dagarna med inkvartering

Du kan anmäla dig HÄR!
Anmäl dig senast den 6.11. Anmälan är bindande.

Mera uppgifter om årsmötet får du av general sekreterare Tommi Terä tel. 050 543 9845 eller tommi.tera@kdnuoret.fi.